Нові можливості медійного ринку України

 

На початку місяца відбулася визначна подія у медіа-сфері, була презентована перша в Україні біржа для медіа-ресурсів. Це проект flower.vision, який наразі у стані альфа-версії.

Медіа-сфера у переважній більшості в нашій країні є дотаційною. Це в свою чергу породжує низку проблем, як окремого медіа-ресурсу так і всієї сфери загалом. Для ресурсу це фінансова залежність від одного чи групи власників, зацікавленість яких щодо проекту можуть змінюватись. Для всієї медіа-сфери в такому випадку постає питання обєктивності та неупередженості видань, адже власник накладє нові функції на видання, що мають слугувати його інтересам. Звідки випливають цілком закономірні наслідки, повязані з підвищенням рівня недомвіри до ЗМІ.

Проект flower.vision покликаний запустити ринкові механізми у розвитку медіа-сфери. Найгловніші пропозиції біржі — це можливість для будь-якого ресрусу отримати співвласників через продаж долей (акцій) ресурсу та вільний доступ до пропозицій рекламодаців. Такі механізми дозволять в першу чергу невеликим ресурсам конкурувати з іншими виданнями при наявності соціально релевантного проекту.

Авторами проекту виступають відомий український жуналіст Роман Скрипін та предстаник IT-компанії Riversoft у Кременчуці Микола Фельдман.

Роман Скрипін та Микола Фельдман презентували медіа-біржу

Роман Скрипін та Микола Фельдман презентували медіа-біржу

 

Біржа відкрита відкрита для різним типів ресурів: Youtube-каналів, Facebook-проектів , а також Instagram-профілів. Згодом планується додати можливіть роботи з автономними сайтами та Telegram-каналами.

Проте, трохи про передісторію та передумови створення медіа-ринку в Україні.

 

Сучасне суспільство неможливо уявити без преси, телебачення, радіо, інтернету, носіїв зовнішньої реклами тощо. Всі ці канали передачі інформації, які суттєво впливають на життя людей, є нічим іншим, як медіа. З кожним роком можна спостерігати, як зростає в Україні медійний ринок і рекламна активність на ньому. Це відбувається завдяки розширенню можливостей обігу мультимедійних продуктів, розвитку мобільної електронної комерції, а також впровадженню інформаційних технологій майже у всі сфери життя людства.

Новими медіа вважаються інтерактивні (соціальні) засоби масової інформації, наділені двосторонньою комунікацією, коли за допомогою цифрових пристроїв користувач має можливість бути не тільки читачем онлайн-ресурсів, але й автором і розповсюджувачем контенту. Вони стають все більш популярними і швидкими темпами відтісняють традиційні ЗМК, оскільки їх створення, запуск та існування не потребують захмарних вкладень.

Складові медійного ринку

Складові медійного ринку

За великим рахунком, якщо аналізувати медіа-ринок, то можна стверджувати, що його ключовими складовими є популярність і довіра серед населення та реклама. Наразі, усі три чинника переживають суттєву кризу. В додаток до цього, багато хто з експертів взагалі вважає, що в Україні медійний ринок, як такий, відсутній і його необхідно чим скоріше створювати.

Що ж потрібно для успішного розвитку медіа? Виявляється, й не так вже багато. Головне — це існування ринку, потенціал для його зростання і команда професіоналів. Якщо хоча б одна ланка в цьому ланцюгу складових відсутня, марно чекати на хороший результат.

Медійний ринок

Не менш важливими складовими вважаються бренд і контент. Сучасні нові медіа дають змогу кожному створити сайт чи відео-канал на Youtube, ставши їх власником. Але навіть, якщо ви це зробите і знайдете для свого продукту унікальний контент, ваш бренд не буде мати тієї сили, яка змушує користувачів заходити на популярні сайти, створюючи відвідуваність, яка згодом монетизується і приносить власникам дохід.

Рекламний ринок

Рекламний ринок в медіа-сфері

Реклама є важливим інструментом в маркетинговому просуванні різних брендів, торгових марок, сайтів, послуг тощо. Медійна реклама переважає традиційну своєю ефективністю, оскільки привертає увагу споживачів завдяки візуалізації інформації, що подається. Це відбувається за допомогою відеороликів, флеш-картинок, зображень та інших засобів. Банерна реклама володіє унікальною інтерактивністю в порівнянні з іншими видами реклами. Вона є просто незамінною для підтримки іміджу та просування будь-якого продукту.

Не всі знають, що медійна реклама — це не тільки банери. До неї ще відносяться контекстна (пошукова) реклама в інтернеті, яка має вигляд рекламного банера або текстового оголошення на веб-сторінці, розсилки, статті та ін. До речі, контекстна реклама починає потроху відтісняти банерну і все завдяки своїй точковій дії на споживачів саме в той момент, коли вони вводять параметри пошуку чи з’являючись на тематичних сайтах.

Взагалі, інтернет-реклама є одним з найбільш перспективних сегментів всього рекламного ринку. Оскільки у світі спостерігається інтенсивний розвиток інтерактивних медіа-просторів, то і ринок медійної інтернет-реклами потребує пошуку нових інтерактивних методів та інструментів для свого розвитку. Тим паче, що в Україні кількість користувачів інтернет-мережі та мобільного зв’язку постійно зростає.

Тому, при формуванні стратегії інноваційного розвитку вітчизняні рекламні агенції повинні впроваджувати рекламні послуги, що базуються на сучасних інформаційних технологіях. Як показує світовий досвід, такі формати, як мобільний директ-маркетинг, інтернет-смс та смс-купони, крос-медіа, мобільні ігри відомих брендів та розваги для користувачів, є ефективними для бізнесу завдяки популярності та затребуваності серед покупців рекламних послуг.

Реальні кроки в створенні українського медіа-ринку

Одним із тих, хто вважає, що медійного ринку в Україні не існує, є засновник інтернет-каналів Skrypin.ua та UMN Роман Скрипін. Разом із своїм бізнес-пертнером Миколою Фельдманом він презентував проект flower.vision, орієнтований на мікроблогерів, медіастартапи та журналістів, які є активними в соціальних мережах. Технічні можливості платформи зростатитуть у майбутньому.

Створений ресурс, який представляє собою прототип медіа-біржі, дасть їм можливість продавати рекламу, мати співпрацю з іншими блогерами та партнерами, організовувати різноманітні заходи з платною учасю, тобто монетизувати свій контент.

Медіа-біржа України

Крім того, нова цифрова платформа дозволить власникам інтернет-активів продавати долі, а покупцям, які їх придбають, також заробляти. Оскільки система flower.vision працює на технології блокчейн з використанням електронного нотаріату, це дасть можливість не тільки зберігати інформацію про долю у власності акаунтів усіх партнерів та автоматично відраховувати дохід з кожної угоди, але й зробити прозорим процес фінансування медіа.

То ж великий і успішний крок вперед у запуску ринкових механізмів в медійному просторі зроблений. А це є шансом отримати в країні вільні незалежні інформаційні ресурси.

В одній з програм Scrypin.ua розробники детально розповіли про соновні функції медіа-біржі

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *